Harju Ära 2012 reeglid

1. ÜLDTINGIMUSED


1.1. Arvestust peetakse kahes võistlusklassis: Asfalt ja Kruus. Võistleja otsustab registreerimisel, kumma klassi arvestuses ta võistleb.

1.2. Võistlejad on kohustatud kogu võistluse jooksul täitma Liiklusseaduse nõudeid, võimalike avariide ja rikkumiste korral kannab täielikku vastutust võistlusratta juht.

1.3. Võistelda on lubatud kuni kolmerattalise sõidukiga.

1.4. Võistlusratas peab vastama Liiklusseadusega kehtestatud tehnonõuetele.

1.5. Võistlejal on lubatud kaasa võtta kaassõitjaid.



2. EELREGISTREERIMINE

2.1. Registreeruda saab internetis, harjuara.blogspot.com oleva registreerimisankeedi alusel või kohapeal enne starti.

2.2. Kulutuste osaliseks kompenseerimiseks on kehtestatud osavõtutasu. Osavõtutasu laekumisel kuni 10.06.2012 on osavõtutasu 20 EUR, hiljem ja kohapeal – 25 EUR. Võistleja loetakse registreerunuks peale osavõtutasu laekumist. Kaassõitja ei pea tasuma osavõtutasu.

2.3. Osavõtutasu saab maksta kohapeal sularahas või ülekandega Juho Tamm Swedbank arveldusarvele 221008496990 (selgitusse Harju Ära, klass ja osavõtja nimi).

2.4. Registreerunud võistleja võistlusele mitteilmumise korral osavõtutasu ei tagastata.

2.5. Võistlus toimub kui startijaid on üle 3 võistleja ühes võistlusklassis.



3. ENNE STARTI

3.1. Orienteerujate kogunemine, registreerimine ja start toimub Ekstreemmoto KTM esinduses Jälgimäel, Mõisavahe tee 3.

3.2. Registreerimine on avatud kell 10.00 – 12.00

3.3. Registreerimisel vajalikud dokumendid:

3.3.1. Registreerimisankeet (täidetakse harjuara.blogspot.com või kohapeal).

3.3.2. Sõiduki registreerimistunnistus kehtiva tehnoülevaatuse märkega.

3.3.3. Vastava kategooria juhiluba.

3.3.4. Sõiduki kasutusõigust tõendav dokument kui võistleja ei ole kantud mootorratta tehnilisse passi.



4. LISAKATSE 1

4.1. Lisakatse 1 on avatud alates kell 10.00

4.2. Lisakatse läbitakse eraldistardist.

4.3. Lisakatsel saavad mõlema klassi 30 paremat punkte vastavalt tulemustele:

50, 45, 40, 37, 34, 32, 30, 28, 26, 24, 22, 20, 18, 17, 16, …, 1 punkti.

4.4. Lisakatse läbimine on vabatahtlik.



5. ORIENTEERUMINE.

5.1. Orienteerumisele võib startida kohe peale lisakatse sooritamist või lisakatsest loobumist.

5.2. Orienteerumisele starditakse eraldistardist.

5.3. Minimaalne ajavahe stardis on kahe võistleja vahel 1 (üks) minut.

5.4. Võistleja saab kohtunikult rajakaardi ja kontroll-lehe.

5.5. Orienteerumisraja läbimise kontrollaeg on 6 tundi. Kontrollaja arvestus algab kontroll-lehe ja rajakaardi üleandmisest võistlejale ja lõpeb, kui ta on kontroll-lehe finišis kohtunikule üle andnud. Kontrollaja ületamise korral trahvitakse võistlejat iga hilinetud minuti eest 3 miinuspunktiga. Katkestamise korral on võistleja kohustatud teavitama võistluse korraldajaid esimesel võimalusel.

5.6. Rajakaardile on märgitud kolm erineva raskusastmega trassi. Trassid on kaardil märgitud erineva värviga. Trassid on osaliselt kattuvad, kattuvad rajaosad on kaardil märgitud vastava kergema raskusastmega trassina

5.7. Võistleja ülesandeks on leida loodusest trassi ääres asuvad kontrollpunktid ja märkida kontroll-lehele läbitud kontrollpunktide (KP) pitsatite jäljendid.

5.8. Kontrollpunktid on looduses tähistatud tee ääres asuva A5 mõõdus infotahvliga, millel on kirjas pitsati asukoht, kui pitsat ei asu infotahvli vahetus läheduses. Igas kontrollpunktis on erineva numbriga pitsat.

5.9. Trasside tähistus ja kontrollpunktide väärtused

Asfalditrass – 1 KP = 7 punkti – kulgeb valdavalt mööda asfaltteid, sisaldab kuni 30% ulatuses kruusakattega teid. Trass on tähistatud kaardil sinisega.

Kruusatrass – 1 KP = 10 punkti – kulgeb valdavalt mööda kruusateid või kergesti läbitavaid pinnasteid. Trass on tähistatud kaardil punasega.

Metsatrass – 1 KP = 15 punkti – kulgeb valdavalt mööda raskesti läbitavaid pinnasteid või radu. Trass on tähistatud kaardil rohelisega.

5.10. Kõik trassid kulgevad mööda liiklusele avatud teid.

5.11. Mõlema võistlusklassi võistleja võib vabalt valida talle sobiva raskusastmega trassi. Võistleja võib läbida võistluse jooksul erineva raskusastmega rajalõike.

5.12. Kaardil märgitud trasside järgimine on kogu ulatuses vabatahtlik.



6. LISAKATSE 2

6.1. Lisakatse 2 paikneb orienteerumistrassi ääres.

6.2. Lisakatse 2 on avatud kell 13.00 – 16.00

6.3. Lisakatsel saavad mõlema klassi 30 paremat punkte vastavalt tulemustele:

50, 45, 40, 37, 34, 32, 30, 28, 26, 24, 22, 20, 18, 17, 16, …, 1 punkti.

6.4. Lisakatse läbimine on vabatahtlik.



7. TULEMUSED

7.1. Võistluse võidab võistleja, kes kogub summaarselt kõige suurema punktisumma (lisakatse 1 + orienteerumine + lisakatse 2 + karistuspunktid).

7.2. Võrdse tulemuse korral eelistatakse orienteerumisel rohkem punkte kogunud võistlejat. Kui võistlejad on ka orienteerumisel kogunud võrdse arvu punkte, siis eelistatakse varem lõpetanud võistlejat.

7.3. Autasustatakse mõlema võistlusklassi kolme paremat võistlejat.



8. PEALE VÕISTLUST

8.1. Finiš on avatud Nõmme Kõrtsis kell 16.00 – 19.00

8.2. Õhtusöök

8.3. Autasustamine

8.4. Saun ja seltskonnamängud koos ühislaulmisega

8.5. Ööbimine telkides või lisatasu eest saunamajas

8.6. Hommikusöök pühapäeval alates kell 09.00



9. KARISTUSED

9.1. Kohtuniku poolt fikseeritud jäme Liiklusseaduse rikkumine - diskvalifitseerimine.

9.2. Kohtunike korralduste mittetäitmine - diskvalifitseerimine.

9.3. Rajatähiste tahtlik rikkumine või teisaldamine - diskvalifitseerimine.

9.4. Sõitmine haljasalal või kõnniteedel - diskvalifitseerimine.



10. PROTESTID

10.1. Võimalikud protestid lahendab peakohtunik.



11. KORRALDAJAD

11.1. Peakohtunik: Juho Tamm

11.2. Võistluse sekretär: Raul Musten

11.3. Trass: Randel Schütz



12. Kõik käesoleva juhendiga määratlemata küsimused lahendab peakohtunik kohapeal.